Navigation

Prof. Dr. Stefan Helmke

Werdegang

  • Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Siegen
  • Mitglied des Graduiertenkollegs des Heinz-Nixdorf-Instituts der Universität Paderborn
  • Promotion am Heinz-Nixdorf-Institut der Universität Paderborn
  • Projektleiter bei einer renommierten Managementberatung in Düsseldorf
  • Leiter des Competence Centers „Customer Relationship Management“ des Fraunhofer Anwendungszentrums für logistikorientierte Betriebswirtschaft Paderborn
  • Partner bei der Managementberatung TGCG - Management Consultants in Düsseldorf
  • Referent auf nationalen und internationalen Konferenzen, u. a. für Veranstalter wie CRM-Expo, CRM-World, Deutsche Mailing-Tage, MoBis, Picmet (Portland, USA), Gintic (Singapur) und CARS & FOFF (Durban, Südafrika)
  • Seit 2001 Dozent an der FHDW

Forschungs- und Beratungsschwerpunkte

  • Marketing
  • Customer Relationship Management
  • Vertrieb
  • Handelsmanagement
  • Controlling
  • Prozessmanagement
  • IT-Controlling & IT-Governance

Veröffentlichungen

Detaillierte Liste der Veröffentlichungen 0 B, -

We use cookies to give you the best experience possible with our website and to improve our communication with you. We consider your selection and will only use the data you have approved us to gather.

These cookies help making a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.

These cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. With this information we can constantly improve the experience we offer on our website.

These cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.