Navigation

B.A. International Business

Course Overview

SemesterModule
1Introduction to Business Administration, External Accounting, Business Law, Business English, Business Mathematics, Communication und Presentation, 2nd Foreign Language I, Internship Phase
2Internal Accounting, Working Methodology and Scientific Work, Micro-Economics, Introduction to Information Science for Business, Introduction into International Business, 2nd Foreign Language II, Internship Phase
3Project- and Team Management, Operations Management, Statistics, International Business Environment, 2nd Foreign Language III, Internship Phase
4Controlling, Business Processes and Business Information Systems, International Marketing, International Business Strategy, Investment and Finance, 2nd Foreign Language IV, Internship Phase
5Entrepreneurship and Leadership, Organisation and Human Resource Management, Macro-Economics and Foreign Trade, International Capital Markets and Finance, Multinational Enterprise Management, Internship Phase
6

Business Ethics, 2nd Foreign Language V, Internship Phase, Bachelor Thesis, Colloquium

Foreign Languages offered at FHDW: French (intermediate), Spanish (beginners), Chinese (beginners)

Wir nutzen Cookies, um Ihnen die bestmögliche Nutzung unserer Webseite zu ermöglichen und unsere Kommunikation mit Ihnen zu verbessern. Wir berücksichtigen Ihre Auswahl und verwenden nur die Daten, für die Sie uns Ihr Einverständnis geben.

Diese Cookies helfen dabei, unsere Webseite nutzbar zu machen, indem sie Grundfunktionen wie Seitennavigation und Zugriffe auf sichere Bereiche ermöglichen. Unsere Webseite kann ohne diese Cookies nicht richtig funktionieren.

Diese Cookies helfen uns zu verstehen, wie Besucher mit unserer Webseite interagieren, indem Informationen anonym gesammelt werden. Mit diesen Informationen können wir unser Angebot laufend verbessern.

Diese Cookies werden verwendet, um Besuchern auf Webseiten zu folgen. Die Absicht ist, Anzeigen zu zeigen, die relevant und ansprechend für den einzelnen Benutzer und daher wertvoller für Publisher und werbetreibende Drittparteien sind.